Αρχεία στο τεκμήριο

Περιγραφή:
Στατιστική έκθεση
Έκταση:
104 σελίδες
Μέγεθος:
1.14 MB
Μορφότυπος:
Adobe PDF
Εκδοχή ψηφιακού τεκμηρίου:
Δημοσιευμένη/του Εκδότη

https://hdl.handle.net/20.500.12776/17190Στυλ βιβλιογραφικής αναφοράς:
Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για την Ψηφιακή Ικανότητα των Εκπαιδευτικών (DigCompEdu)
Εκδότης: 
Επιμελητής έκδοσης: 
Μεταφραστής: 
Γραφίστας: 
Περίληψη: 
Καθώς οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με απαιτήσεις οι οποίες ολοένα και αλλάζουν με ραγδαίο ρυθμό, είναι απαραίτητο να διαθέτουν αντίστοιχα ένα πιο διευρυμένο και εξειδικευμένο σύνολο ψηφιακών ικανοτήτων από ό,τι στο παρελθόν. Ειδικότερα, η παρουσία των ψηφιακών τεχνολογιών σχεδόν σε όλες τις πτυχές της ζωής μας και το καθήκον για υποστήριξη των εκπαιδευομένων ώστε να γίνουν ψηφιακά ικανοί, απαιτούν από τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν τις δικές τους ψηφιακές ικανότητες.
Σε διεθνές και εθνικό επίπεδο ένας αριθμός θεωρητικών πλαισίων αναφοράς, εργαλείων αυτοαξιολόγησης και προγραμμάτων κατάρτισης έχουν αναπτυχθεί σε μια προσπάθεια να περιγράψουν τις πτυχές της ψηφιακής ικανότητας για τους εκπαιδευτικούς, αλλά και να τους βοηθήσουν να αξιολογήσουν την ικανότητά τους, να εντοπίσουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες και να τους προσφέρουν στοχευμένη κατάρτιση. Με βάση την ανάλυση και τη σύγκριση όλων αυτών των προσπαθειών, η παρούσα έκθεση παρουσιάζει ένα κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για την Ψηφιακή Ικανότητα των Εκπαιδευτικών (DigCompEdu). Το DigCompEdu είναι ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο το οποίο μπορεί να βοηθήσει στη χάραξη πολιτικής, ενώ μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να αξιοποιηθεί σε υφιστάμενα εθνικά, περιφερειακά και τοπικά, εργαλεία και επιμορφωτικά προγράμματα. Επιπλέον, παρέχει μια κοινή γλώσσα και λογική που μπορούν να συμβάλουν στη συζήτηση και την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών σε διασυνοριακό επίπεδο.
Το Πλαίσιο DigCompEdu απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, από την προσχολική έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκων, συμπεριλαμβανομένης της γενικής και επαγγελματικής κατάρτισης, της ειδικής εκπαίδευσης, καθώς και στο πλαίσιο της μη τυπικής μάθησης. Στόχος του είναι να παρέχει ένα γενικό πλαίσιο αναφοράς για τους φορείς ανάπτυξης μοντέλων ψηφιακών ικανοτήτων, δηλαδή τα κράτη μέλη, τις περιφερειακές κυβερνήσεις, τις αρμόδιες εθνικές και περιφερειακές υπηρεσίες, τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και τους δημόσιους ή ιδιωτικούς παρόχους επαγγελματικής κατάρτισης.
Ημερομηνία: 
Ιου-2024
Γλώσσα: 
Ελληνικά
Τόπος έκδοσης: 
Αθήνα
ISBN: 
978-9963-0-9222-2
Θεματική κατηγορία: 
Τόπος (θέμα): 
Λέξεις-Κλειδιά: 
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: 
© 2024 Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου
© 2024 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: 
Σημειώσεις: 
Δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στα Αγγλικά με τίτλο “European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu” από το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής© Ευρωπαϊκή Ένωση 2017 Ή απόδοση του DigCompEdu στα Ελληνικά έγινε το 2024 από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ήλεκτρονικού Περιεχομένου της Ελλάδος. Ή Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν είναι υπεύθυνη για την απόδοση αυτή και δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη για τυχόν ασυνέπειες που απορρέουν από την περαιτέρω χρήση του εγγράφου. Τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί της μετάφρασης αυτής ανήκουν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ήλεκτρονικού Περιεχομένου. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Γιώργο Καψάλη και την Αναστασία Οικονόμου από το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την πολύτιμη ανατροφοδότηση και τα σχόλιά τους, τα οποία συνέβαλαν ουσιαστικά στη βελτίωση της παρούσας έκδοσης.
Εμφανίζεται στις συλλογές: